+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona

Sinds de start van de corona-crisis in maart 2020 is het aantal aanmeldingen op de Bel-Me-Niet-Meer lijst sterk verminderd. Eind september waren er 1,4 miljoen nummers aangemeld op de Belgische lijst van mensen die niet meer wensen gebeld te worden. Waren er in 2019 nog ruim 183.000 aanmeldingen, dan staat de teller in 2020 voorlopig op 65.000.

Vanaf maart 2020 is er een dalende trend zichtbaar met maandelijks gemiddeld rond de 5.000 aanmeldingen, ongeveer de helft van het normale gemiddelde van de afgelopen twee jaar, als we de pieken even buiten beschouwing laten.

De Covid-19 situatie speelt bij die lagere cijfers zeker een rol, hoewel de commerciele klantcontact activiteiten bij veel bedrijven al geruime tijd hervat zijn. Uit een bevraging van Customer Contact, de Belgische klantcontact associatie, eerder dit jaar bleek dat in bepaalde sectoren het volume gedaald was, waar het volume aan outbound klantinteracties bij anderen net gestegen was. Uit de bevraging bleek ook dat consumenten tevreden waren dat ze gebeld werden, langer de tijd namen voor een gesprek en overall een betere tevredenheidsscore gaven aan de interacties.

Ingezet op kwaliteit

Bovendien heeft Customer Contact, als lid van de Do Not Call Me vzw, sterk mee ingezet op het verhogen van de kwaliteit van commerciele klantcontact activiteiten. In 2018 lanceerden we een oproep naar alle telesales bedrijven in Belgie met een infographic over de Verkoop Op Afstand en in 2020 brachten we het eerste Belgische Quality Monitoring Charter uit met aanbevelingen voor outbound interacties.

Download hier het Belgische QM charter.

28/10/2020 / Uncategorized
Like this post!

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Caroline De Roose: “Contactcentres.be zet in op Connectiviteit”
Read More
Contact Center Awards compleet vernieuwd in 2017
Read More
Genesys integreert met Salesforce
Read More
1,7% groei in 2017
Read More
Si la plupart de centres de contact respectent la liste « Ne m’appelez-plus », il y a aussi une poignée qui ne s’y conforme pas
Read More
Soleo a repris BSG, départ de Marc-Derek
Read More
Frontline récompensé par le prix « Partner Award » de Genesys
Read More
Congres, Do Not Contact Me en Access All Areas: druk najaar voor Contactcentres.be
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium 13 days ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 20 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium 2 months ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 2 months ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021