+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

Unieke samenwerking tussen contact centers voor ‘Contact Tracing’

Pieter De Crem bezoekt het contact center van het coronavirus crisiscentrum, ook bij IPG (foto: IPG/Koramic2Engage)

De Vlaamse overheid heeft beslist om het contract voor de ‘Contact Tracing’ te gunnen aan een consortium van contact centers en ziekenfondsen, ondersteund door consultant KPMG. Een trekker van dat consortium is IPG. Het grootste contact center van Belgie gaat daarvoor een unieke samenwerking aan met N-Allo, Yource (het vroegere Mifratel) en Callexcell en zusterbedrijven Call-IT en In2Com. Samen leveren ze 1.215 contactonderzoekers. In Brussel zorgt N-Allo voor de contact tracers en in Wallonie gaat het om een samenwerking tussen iKanbi en Callexcell, telkens in samenwerking met de ziekenfondsen.

De klantcontactmedewerkers moeten een gesprek voeren met de coronapatiënten om in kaart te brengen met wie ze contact hadden en wie de risicopersonen zijn. Deze personen krijgen vervolgens een telefoontje met de vraag thuis in isolatie te gaan of – als het contact beperkt was – de basisregels te volgen. Een honderdtal contactonderzoekers is al aan het werk, vooral vanuit het Agentschap Zorg & Gezondheid. Zij moeten de voorgeschreven opleiding en de scenario’s proefdraaien om de opdracht dan over te laten aan de contact centers, ziekenfondsen en KPMG.

Het project zal gradueel opschalen en in de week van maandag 11 mei zouden er ongeveer 600 tot 700 klantcontactmedewerkers voorzien worden. Daarna kan verder opgeschaald worden, in functie van de noden. De ziekenfondsen leveren in het consortium de tweede- en derdelijnsmedewerkers, die de klantcontactmedewerkers bijstaan als het gesprek niet volgens het script verloopt. “Dat kan zijn bij een moeilijke sociale problematiek, of bij extra medische vragen,” zegt Luc Van Gorp, voorzitter van de Christelijke Mutualiteit. Ook het netwerk van thuisverplegers wordt ingezet, om langs te gaan als iemand de telefoon niet opneemt.

Contact Tracing in de pers

De Tijd: Vlaanderen trekt ruim 100 miljoen uit voor contact tracing

RTBF: Un call-center liegeois va traquer le corona-virus

RTBF: Contact tracing en Wallonie : le marché wallon attribué à un consortium composé notamment des mutuelles

RTBF: Coronavirus : N-Allo, filiale d’Engie, fera le contact tracing à Bruxelles et en Flandre

Nieuwsblad: Ziekenfondsen gaan ook Vlaamse contact tracers leveren

HBVL: Callexcell moet nu nog op zoek naar 150 coronajagers

07/05/2020 / Uncategorized
Like this post!

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Mifratel et Ebos joignent leurs forces
Read More
Werken aan imago customer contact medewerker prioriteit in 2019
Read More
Driedubbele groeicijfers voor Genesys PureCloud
Read More
Genesys annonce son intégration avec Contact Center AI de Google Cloud
Read More
Aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst historisch laag tijdens corona-crisis
Read More
Koramic neemt Call-IT over
Read More
Karin Van De Velde eerste vrouwelijke voorzitster VOKA
Read More
Mille fois merci, Hilde!
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium a day ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 8 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium a month ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium a month ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 2 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Wed
    20
    Jan
    2021

    Customer Contact's 2021 Online New Year's Reception

    17:00Google Meet
  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021