+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

Leden Customer Contact reageren op negatieve perceptie

Dat klantcontact en de job als customer contact medewerker in de maatschappij niet het meest sexy imago hebben, dat begrijpen we. Het heeft altijd met perceptie te maken, vooroordelen van die keren dat het foutliep… Terwijl er in de meeste bedrijven toch écht wel hard gewerkt wordt aan de customer experience.

Maar dat “call center medewerker” op de voorlaatste plaats zou staan in het rijtje “minst aantrekkelijke beroepen”? Dat hadden we niet verwacht. Meer nog, onze leden zijn het er niet mee eens!

5 redenen waarom contact center medewerkers elke dag kiezen voor hun job

THoCC vroeg zijn medewerkers wat zij er van vonden en haalde er enkele overtuigende voordelen van de job uit. We plukken er enkele citaten uit, de rest kan u lezen in het interview van THoCC:

“Je bent deels mee verantwoordelijk voor het geluk van de klant. Ook al heb je maar een klein aandeel hierin, het is toch leuk om iemands dag mee te helpen goed maken.” 

“Vroeger dacht ik anders over een job als contactcenter medewerker. Ik dacht dat het de hele dag dezelfde soort telefoons opnemen was. Maar het grootste verschil dat ik nu opmerk, is dat het een gevarieerde job is met elke dag andere situaties. ”

Een job die je voldoening geeft en die voldoende varatie brengt? Dat is ook part of the deal als je customer contact medewerker wordt.

81% ziet volgende job opnieuw in een contact center

Callexcell schreef een overtuigend stuk over het uitstervende ras dat goéde customer contact medewerkers zijn en gooit er meteen wat uitleg bij over het doel van de bots in onze sector.

“Maar liefst 81% die vandaag werken in een contactcenter, zeggen dat hun volgende job zich opnieuw in de contactcenterwereld zal afspelen. Ze noemen het end-to-end werken, de flexibele werkuren en het sociale contact als leukste elementen in de job.”

” Zolang er bedrijven bestaan, zijn er klanten met zorgen, met twijfels, met vreugde, met vragen. En zolang die er zijn, zijn er bots én mensen nodig. Laat maar komen dus, die technologische uitdagingen. Want onze sector is ALIVE AND KICKING!”

Callcenter operator wordt klantcontact medewerker

Ook wij als federatie werken hard aan het imago van onze sector. Een van de eerste stappen hierin is de naamsverandering van de beroepskwalificatie. Meer info daarover vind je op onze website.

Zelf ook een stuk geschreven over dit thema? Stuur het ons door en we vullen het artikel aan!

26/02/2019 / Uncategorized
1 Like

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Congres & Awards registrations open!
Read More
MyForce lauréat du prix ‘Call For Innovation’
Read More
Driedubbele groeicijfers voor Genesys PureCloud
Read More
Klantcontact in tijden van corona: onderzoeksverslag
Read More
Les membres de Customer Contact s’expriment sur la perception négative de leur profession
Read More
Le nombre d’inscriptions sur la liste ‘Ne m’appelez plus’ a atteint un niveau historiquement bas pendant la période de la crise du coronavirus
Read More
Klant centraal bij Mediahuis, niet alleen bij klantendienst
Read More
VBO: Ontwerp van interprofessioneel akkoord 2019-2020
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium 12 days ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 19 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium 2 months ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 2 months ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021