+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

VBO: Werkloosheid daalt, maar grote mismatch op arbeidsmarkt

Het VBO, het verbond van Belgische ondernemingen waarvan Customer Contact ook lid is, heeft in het kader van de informatieronde ‘It’s still the economy, stupid’ een rapport opgesteld van het sociaaleconomische beleid van de federale regering, met input vanuit de verschillende sectorfederaties. De werkgeversorganisatie geeft daarbij geen cijfer, maar wel een overzicht van de positieve en negatieve resultaten van het regeringsbeleid.

‘Dit overzicht is de aanzet tot een korte informatieronde met Facts & Figures. Het objectief is het sociaaleconomische beleid en de noodzakelijke hervormingen opnieuw onder de aandacht te brengen. Kort gezegd: it’s still the economy stupid,’ aldus Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO.

Key Take-aways uit het VBO-rapport

Positief:

  • De loonkostenhandicap is afgenomen
  • Krachtige tewerkstellingsgroei doet werkloosheid dalen
  • We winnen terrein inzake exportvolumes
  • De gecreëerde jobs bevinden zich voornamelijk in de private sector en zijn voltijdse jobs
  • Gros van de economie doet het zeer goed

Negatief:

  • Filedruk neemt toe
  • Electriciteitsprijzen fors duurder dan in 3 buurlanden
  • Zeer grote mismatch op de arbeidsmarkt
  • Minder werkloosheidsuitgaven maar meer ziekte-uitkeringen
  • Handel, horeca en transport hebben geleden onder de aanslagen of misten de trein van de e-commerce

Voor onze sector zijn niet alle positieve items uit het dashboard van toepassing. Zo blijft de kloof in loonkosten groot met de ons omringende landen en we zijn ook een sector waar flexibiliteit en part-time jobs belangrijk zijn. En de mismatch op de arbeidsmarkt is ook een onderwerp dat de komende tijd blijft spelen.

Wij blijven dan ook vanuit onze sector belangrijke input geven aan het VBO en de sociale commissie over hoe de klantendienst en contactcenter sector er nu en in de toekomst uitziet.

Het volledige rapport bekijk je hier.

28/05/2019 / VBO/FEB
Like this post!

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Les membres de Customer Contact s’expriment sur la perception négative de leur profession
Read More
Genesys ‘Workforce Management’ avec IA permet la prévision la plus rapide et la plus précise des horaires
Read More
Le nombre d’inscriptions sur la liste ‘Ne m’appelez plus’ a atteint un niveau historiquement bas pendant la période de la crise du coronavirus
Read More
Gartner benoemt top 5 leveranciers voor Experience en Relationship Management
Read More
Belgisch platform voor CX
Read More
Frontline wordt beloond met partneraward van Genesys
Read More
G-Summit Amsterdam opent registratie
Read More
INFOGRAPHIE : Des conseils pour une Expérience Client exceptionnelle
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

February 2021
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Klantcontactfederatie reageert op Pano-reportage Contact-tracing
  • Reaction de Customer Contact au reportage de Pano sur le contact tracing
  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona

Latest Tweets

Reaction de Customer Contact au reportage de Pano sur le contact tracing – https://t.co/acJJpC3wW9

Customer Contact Belgium 16 days ago

Belgische klantcontact-federatie reageert op Pano-reportage over contact-tracing – https://t.co/Pzt6gMxxG9

Customer Contact Belgium 16 days ago

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium a month ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 2 months ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium 3 months ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    State Of Messaging in customer contact - Webinar

    11.00-12.30Webinar - Google Meet
  • Tue
    30
    Mar
    2021

    Access All Areas - IPG - Top Employer

    10.00-12.00Webinar - Google Meet
  • Thu
    18
    Nov
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021