+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

En de winnaars van de Belgian Customer Contact Awards zijn…

Op 15 november 2018 reikte Customer Contact (onze nieuwe naam die vlak voor de awards werd onthuld!) samen met de driekoppige jury de Belgian Customer Contact Awards uit. De genomineerden werden begin november al bekendgemaakt.

Winnaars Customer Contact Awards 2018

Connecting Technology

In de categorie Connecting Technology waren de genomineerden Nespresso, Idecom en Worldline. Deze laatste ging met de award lopen dankzij een efficiënte aanpak en de duidelijke resultaten van het project.

Worldline diende een case in waarbij ze een planningstool ontwikkelden om hun sales representatives in real time te begeleiden van en naar hun afspraken. Zowel de gebruikers als de contact center medewerkers kunnen de planningstool aanpassen om samen tot het beste afsprakenschema te komen. Het resultaat is dat er minder onnodige reistijd is en beter geplande afspraken.

Connecting People

Voor Connecting People lag het niveau van 4 cases zo hoog en zo dicht bij elkaar dat de jury tot 4 genomineerden kwam: Proximus, Callexcell, DIRACT en EpiCURA. De winnaar werd Callexcell met het project NACC-cruitment (NACC: not another contact center). De jury was het meteen eens over de vernieuwende, resultaatgerichte aanpak die het team aan de dag legde en de passie waarmee ze de zoektocht naar gemotiveerde medewerkers beschreven.

NACC-cruitment bestaat uit verschillende acties zoals een NACC-bar waarbij sollicitanten een praatje konden slaan met de medewerkers, het samenbrengen van verschillende interim-kantoren om een gezamenlijke strategie uit te denken en het inzetten van medewerkers voor een sterke employer branding.



Connecting Customers

In de categorie Connecting Customers lagen de cases zeer dicht bij elkaar. Er werd gestreden tussen 24+, Randstad en Opel Belgium. Opel Belgium bleek echter net iets sterker te scoren op alle vlakken. De jury vond het een prachtige case die perfect inspeelt op de actualiteit.

Opel Belgium ondersteunt haar eigen klanten, de dealers, in het contact met de eindklanten door alle leads te verzamelen en op te volgen in een professioneel contact center. Op die manier kan de Opel dealer zich volledig richten op zijn core business en zorgt Opel Belgium voor een sterke connectie tussen klant en organisatie.

Over de Customer Contact Awards

Met de Customer Contact Awards belonen we de beste klantendiensten en contact centers. De onafhankelijke jury bestond uit contact center kenners Sven Pichal (De Inspecteur op Radio 2 en jury-voorzitter), François Kroes (CustomerFirst) en Karen van Griensven (Melexis).

Elke case werd beoordeeld op duidelijkheid, resultaatgerichtheid, maatschappelijke en sociale relevantie en innovatie. “Ik heb al een paar keer met de klantcontact sector te maken gehad en heb veel sympathie voor de mensen die er werken,” vertelt Sven Pichal. “Het jureren was best lastig, want ik was aangenaam verrast door het algemeen hoge niveau van de cases.”

Meer weten over de naamsverandering?

Aan het begin van de awardavond kondigde voorzitter Caroline De Roose (Randstad) aan dat de federatie een nieuwe naam aanneemt: Customer Contact in plaats van Contactcentres.be.

“We waren als beroepsfederatie toe aan een rebranding,” vertelt voorzitter Caroline De Roose, Customer Experience Director bij Randstad. “De term contact center dekte niet volledig meer de lading. Het gaat tegenwoordig over klantcontact in al zijn aspecten. En daar spelen we met Customer Contact als nieuwe naam zeker op in.”

Meer uitleg over de keuze voor onze nieuwe naam leest u in een volgende editie van onze nieuwsbrief!

 

16/11/2018 / Uncategorized
2 Likes

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Reaction de Customer Contact au reportage de Pano sur le contact tracing
Read More
Het nationale Customer Contact benchmarkonderzoek gaat van start
Read More
Présentation de la première Charte de Surveillance de Qualité pour la Belgique
Read More
Klantcontact is cruciaal in tijden van sociaal isolement
Read More
Unieke samenwerking tussen contact centers voor ‘Contact Tracing’
Read More
Soleo neemt BSG over, afscheid van Marc-Derek
Read More
Contactcentres.be wordt Customer Contact
Read More
Frontline récompensé par le prix « Partner Award » de Genesys
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

March 2021
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Feb    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Klantcontactfederatie reageert op Pano-reportage Contact-tracing
  • Reaction de Customer Contact au reportage de Pano sur le contact tracing
  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona

Latest Tweets

Reaction de Customer Contact au reportage de Pano sur le contact tracing – https://t.co/acJJpC3wW9

Customer Contact Belgium 18 days ago

Belgische klantcontact-federatie reageert op Pano-reportage over contact-tracing – https://t.co/Pzt6gMxxG9

Customer Contact Belgium 18 days ago

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium 2 months ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 2 months ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium 3 months ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    State Of Messaging in customer contact - Webinar

    11.00-12.30Webinar - Google Meet
  • Tue
    30
    Mar
    2021

    Access All Areas - IPG - Top Employer

    10.00-12.00Webinar - Google Meet
  • Thu
    18
    Nov
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021