+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

Driedubbele groeicijfers voor Genesys PureCloud

Genesys rapporteert met het bereiken van bijna 1300 klanten een recordmomentum voor het PureCloud platform, een unified, all-in-one oplossing voor customer engagement en zakelijke communicatie. In de eerste drie kwartalen van 2018 tekende Genesys meer dan 500 klanten op en verhoogde de omzet van PureCloud met bijna 130% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit maakt PureCloud één van de snelst groeiende Software-as-a-Service-platforms (SaaS) in de markt. Ook de groei van de Benelux loopt in lijn met de totale groei met 130% ten opzichte van afgelopen jaar.

Met een bewezen ROI van bijna 600%*, kiest een groot aantal A-merken voor PureCloud en vermijdt daarmee de grote investeringen in hardware en software van in-huis-oplossingen. De cloudoplossing verbindt bedrijven en klanten via spraak, web, chat, email en sms. Onder de merken die onlangs zijn overgestapt op PureCloud zijn Butterball, Performance Health Technology, BookIt.com, Company Nurse, Westpac New Zealand, Entrust Energy, Kenkou Communications (RIZAP GROUP), Pfizer Japan, Accordo NZ, O’Brien Glass, Fonterra, The Warehouse Group, ARS, Seguros Bolivar, Flex Gestão de Relacionamentos S.A., QuinStreet Brazil, Asistencia Bolivar, Actavo, Postcode Lottery, 86 400, Greater Bank en vele anderen.

Oplossing voor klantconversaties

In het afgelopen jaar koos meer dan de helft van de nieuwe klanten van Genesys voor PureCloud vanwege het gebruiksgemak, de snelle toepasbaarheid en de schaalbaarheid. Bovendien zag het bedrijf een stijging van 330% in nieuwe klanten van zeer grote organisaties, waaronder een miljoenendeal met één van grootste rit-deel-organisaties ter wereld. Opvallend is de groei van klanten uit de publieke sector (600%) en de reis- en toerismebranche (300%).

De aanwezigheid van PureCloud wereldwijd is sterk toegenomen. Noord- en Zuid-Amerika zijn gegroeid met dubbele cijfers terwijl de groei in Europa, het Midden Oosten en Azie steeg naar bijna 200%. Deze groei komt onder meer door de uitrol van de Amazon Web Service-cloud in Duitsland, de uitbreiding van de PureCloud internettelefonie-service in vier nieuwe markten en het groeiende ecosysteem van strategische reseller-partners. In feite waren PureCloud-partners alleen al in dit jaar verantwoordelijk voor bijna 50% van de softwareverkoop.

“De explosieve groei van PureCloud valt niet te ontkennen,” zegt Olivier Jouve, executive vice president voor PureCloud bij Genesys. “Kleinere, snelgroeiende organisaties met beperkte middelen kiezen voor PureCloud vanwege de eenvoud en kosteneffectiviteit. Grote, internationale ondernemingen waarderen de eindeloze schaalbaarheid en flexibiliteit van de public API. En onfhankelijk van omvang, daar is iedereen het over eens, doet het wat het moet doen.”

Steeds beter

Momenteel managet PureCloud gemiddeld meer dan 3 miljoen conversaties per dag en 4 miljard API-gesprekken per maand voor bedrijven over de hele wereld en in iedere branche.
Nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden worden wekelijks vrijgegeven op het PureCloud-platform, dit jaar waren het er tot nu toe al 130.

Enkele opvallende functionaliteiten:

• Analytics: nieuwe mogelijkheden voor filteren, bewaren en exporteren geven klanten een eindeloos aantal opties voor het bekijken, filteren en verfijnen van data.
• Digitaal: ondersteuning voor sms-interacties, Facebook Messenger, LINE en Twitter.
• Workforce Management: de allereerste AI-gedreven geautomatiseerde forecasting en scheduling service voor contact centers genereert resultaten met een bewezen nauwkeurigheid van 95%-97%.
• Embeddable Framework: met dit simpele plug-and-play framework kan de PureCloud userinterface nu worden verwerkt in applicaties van derden zoals een customer relationship management (CRM) systeem.
• Premium Client Applicaties voor het PureCloud platform: er zijn al meer dan 60 PureCloud-integraties beschikbaar en ruim de helft van de PureCloud-klanten gebruikt er één of meer. Klanten kunnen Premium Client Applications van derden nu gratis proberen via de Genesys AppFoundry, waarmee zij in minder dan 5 minuten van installatie naar setup gaan.

Wereldwijd gelanceerd in 2015 is het PureCloud-platform flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebouwd voor snelle innovatie. Het geeft organisaties een toekomstbestendige oplossing om snel mee te schalen met de groei van het aantal klanten.

Recent is Genesys vanwege het PureCloud-platform genoemd als een ‘Leader’ in het rapport ‘The Forrester Wave: Cloud Contact Centers, Q3 2018’. Forrester Research, een leidend internationaal onderzoeks- en adviesbureau, keek naar het huidige prodcutaanbod, de strategie en het marktaandeel. Download een gratis exemplaar van The Forrester Wave: Cloud Contact Centers, Q3 2018. (https://www.genesys.com/resources/genesys-named-leader-in-forrester-wave-for-cloud-contact-centers?cid=7010d000000mYqw)

*A commissioned Total Economic Impact™ of Genesys PureCloud study conducted by Forrester Consulting on behalf of Genesys, December 2017.

26/11/2018 / Uncategorized
Like this post!

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Meeste contact centers doen het goed, maar niet alle ondernemingen respecteren Bel-Me-Niet-Meer lijst
Read More
Crisiscentrum overheid beantwoordt alle vragen over coronavirus
Read More
Webinar: Transform your Customer Experience in the cloud
Read More
Genesys verstevigt marktpositie en organiseert nieuw Customer Experience Event
Read More
Bots: bereikbaarheid en snelle respons belangrijk voor Customer Contact leden
Read More
Le contact client est essentiel en ces temps de confinement et d’isolement social
Read More
Campagne de Contactcentres.be avec le SPF Economie
Read More
Nieuwe bestuursploeg voor komende drie jaar bij Customer Contact
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium a day ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 8 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium a month ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium a month ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 2 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Wed
    20
    Jan
    2021

    Customer Contact's 2021 Online New Year's Reception

    17:00Google Meet
  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021