+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post
De winnaars van de Belgian Customer Contact Awards 2019

De laureaten van de Belgian Customer Contact Awards 2019

Bpost, Informatie Vlaanderen en Mediahuis zijn de winnaars van de 2019 Customer Contact Awards die de beste klantendiensten en contact centers van België bekronen. Tijdens het Customer Contact Congress donderdag 14 november in Technopolis in Mechelen werden de laureaten bekendgemaakt. Bpost (met THoCC) won in de categorie People, Mediahuis in de categorie Customer en Informatie Vlaanderen (met In2Com) in de categorie Technology

THoCC en Bpost, laureaten van de Customer Contact Awards People (foto: Customer Contact/Jim De Sitter)

People: Bpost en THoCC

Bpost won samen met The House of Contact Centers de Customer Contact Award in de categorie People. In deze categorie staan de eigen medewerkers centraal. Bpost haalde het samen met THoCC met hun Happy@Customer Care opleidingsprogramma. Het stressniveau van de klantendienst medewerker ging met 13% naar beneden, het enthousiasme steeg met 27% en dat had een merkbare invloed op de klanttevredenheid. De andere genomineerde case in deze categorie was de klantendienst van de VRT. “De cases van Bpost en VRT lagen erg dichtbij elkaar. We merkten heel veel enthousiasme bij VRT en met de volgende jaren nog concretere resultaten zijn zij in de toekomst zeker een kanshebber. Want de case van Bpost en THoCC leverde duidelijke resultaten op, die door de medewerkers zelf als positief worden ervaren,” aldus de jury.

Mediahuis, laureaat van de Customer Contact Awards Customer (foto: Customer Contact/Jim De Sitter)

Customer: Mediahuis

In de categorie Customer haalde Mediahuis het van de andere genomineerde Proximus. Bij Mediahuis is de klant centraal gesteld, niet alleen op de klantendienst, ook in de rest van het bedrijf. De laatste twee jaar is er hard geïnvesteerd in First Time Right: meteen het juiste antwoord bieden aan de klanten. De klanten apprecieerden de proactieve service calls van de klantendienst. En de ‘voice of the customer’ bereikte ook het senior management. “De klanttevredenheidsscore bij de klanten van Mediahuis is met meer dan 10% gestegen de laatste twee jaar. Het klantgericht denken wordt breed gedragen binnen de organisatie. Dat gaf voor ons de doorslag, want het was bijzonder nipt tussen Mediahuis en Proximus. Bij Proximus ging het om een segmentering van hun klanten, waarbij milennials door millenials te woord werden gestaan, ook in combinatie met de chatbot. In deze categorie was er absoluut wat meer verdeeldheid onder de juryleden, maar de breed gedragen aanpak bij Mediahuis heeft zeer nipt de doorslag gegeven,” luidt het juryrapport.

Informatie Vlaanderen en In2Com, laureaten van de Customer Contact Awards Technology (foto: Customer Contact/Jim De Sitter)

Technology: Informatie Vlaanderen en In2Com

Informatie Vlaanderen won samen met contact center partner In2Com de Customer Contact Award in de Technology categorie. Andere genomineerden waren 24+, het contactcenter van KBC, met hun chatbot Kobe en Engie met contact center partner N-Allo en hun WhatsApp messaging oplossing. De case van Informatie Vlaanderen gaat over 1700, het contact center van de Vlaamse overheid. De voorlichters krijgen in de nieuwe omgeving 1 centrale pagina te zien die alle tools en functionaliteiten samenbrengt in 1 user interface, waarbij CRM, CTI, kennisdatabank, chatmodule en mailmodule en de dossierapplicaties van bevoegde overheidsdienstenvia API’s met elkaar praten.

“De aanpak bij 1700 leidt tot veel minder doorschakelen voor de burgers. De adviseurs zelf zijn ook zeer tevreden omdat ze burgers sneller kunnen helpen en burgers zelf ook digitaal sneller aan de slag kunnen gaan om de oplossing op hun eigen vraag te vinden. Ook hier lag het niveau van de drie cases weer dichtbij elkaar. 24+ is met Kobe een van de pioniers in een zelf ontwikkelde chat oplossing die een groot deel van de klanten ook buiten openingsuren verder helpt. Engie en N-Allo waren de eersten om een messaging oplossing, binnen hun Digital Playbook, op grote schaal aan klanten aan te bieden. Beiden zijn trendsetters en bieden hun klanten innovatieve oplossingen aan. De case van Informatie Vlaanderen was nog net iets sterker wegens het brede draagvlak en de duidelijke voordelen voor klanten en medewerkers,” aldus de jury.

Spring seminarie

Op 3 maart stellen de winnende organisaties hun project uitvoerig voor tijdens het voorjaarsseminarie, waarbij er uiteraard uitgebreid ruimte is voor vragen. Je kan je hiervoor inschrijven via het online ticketsysteem.
Tijdens dit seminarie trakteren we je daarnaast op een keynote van Sven De Clercq over gamebased learning. Een aanrader!

De Belgian Customer Contact Awards zijn een initiatief van Customer Contact, de Belgische beroepsfederatie van klantendiensten en contact centers.

15/11/2019 / Uncategorized
8 Likes

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Contact Center Disruption
Read More
Introduction de la Transparence en temps réel pour une meilleure gestion ‘cloud’
Read More
Customer Contact Awards juryleden zijn bekend!
Read More
Contactcentres.be op Young Talent In Action
Read More
Genesys introduceert ‘Experience as a Service’ voor echte personalisatie
Read More
Gezocht: Teamcoach (Pidpa) en Operational Performance Manager (Eneco)
Read More
Voici les noms des finalistes du Belgian Customer Contact Award
Read More
FEB : projet d’accord interprofessionnel 2019-2020
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium 12 days ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 19 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium 2 months ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 2 months ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021