+32 489 317 043
/
Contact Us
Contactcentres.be Contactcentres.be Contactcentres.be
Navigation
  • Nieuws
  • Wie zijn we?
  • Leden
  • Lidmaatschap
  • Events
  • Kenniscentrum
  • Jobs
  • Congress 2019
    • Congress 2018
    • Congress 2017
    • Congress 2016
  • Awards 2019
  • Next Post
  • Previous Post

Opvallende acties en continuiteit key voor Employer Branding

Customer Contact organiseerde in januari een Job Market Event om de resultaten van het arbeidsmarktonderzoek te presenteren en de leden te inspireren over het recruteringsproces. Hiervoor werkten we samen met Callexcell, winnaar van de Connecting People award. Met hun vernieuwende aanpak in het recruteringsproces vielen ze op bij de jury van de Customer Contact Award.

Not another recruitment method

Sara Braille, Talent Acquisition Manager Callexcell: “Ondanks dat we meer dan 900 medewerkers hebben, beseffen we wel dat onze sector niet het meest sexy imago heeft. Dat was het vertrekpunt van onze NACC-ruitment methode (Not Another Contact Center, nvdr)”.

Introducing: de NACC-bar

Eerste stap in het proces: Callexcell startte met een eigen bar, de NACC-bar. Ze namen een zaak over op de markt van Sint-Truiden en plantten er hun eigen netwerkcentrum.

Hier konden (potentiële) medewerkers elkaar ontmoeten, werden recruteringscafé’s georganiseerd en er vonden ook klantenafspraken plaats.

Om mensen bij je organisatie te krijgen moet je je organisatie bij de mensen krijgen!

NACC-avan trekt naar festivals

Het tweede project, de NACC-avan past ook precies bij die filosofie. Samen met enkele interimpartners kochten ze een retro caravan die volledig gepimpt werd.

Hiermee trokken ze naar festivals, jobbeurzen, en foodtruckevents om mensen te laten kennismaken met hun jobaanbod en hoe het is om in een Customer Contact Center te werken.

Wanted: toffe collega!

“Wie kan er beter een toffe collega zoeken dan andere toffe collega’s?” was de derde insteek bij Callexcell… Dus zetten ze hun eigen agenten aan het werk om jobzoekers op te bellen!

Er werd ruimte en materiaal vrijgemaakt en aan de hand van een beurtrol mochten Customer Contact Agents op zoek gaan naar hun eigen collega’s. Niet alleen zorgde dat voor leuke gesprekken met potentiële medewerkers, ook de teams onderling kregen een positieve boost!

Karin Van De Velde (CEO Callexcell): “Uiteraard was niet elk project even succesvol (voor de exacte cijfers moet je maar eens contact opnemen met Callexcell) maar verschillende projecten lopen nog steeds. Elke maand hebben we op de Stayen-site een NACC-bar en de NACC-avan staat klaar voor volgende zomer. Dankzij deze vernieuwende strategie trekken we zowel medewerkers als nieuwe klanten aan die de sfeer bij Callexcell wel kunnen smaken!”

Céline Malyster, Branding & Strategic Communications Expert Callexcell: “Om je Employer Branding op een hoog niveau te krijgen moet je opvallen! Zorg ervoor dat je campagnes anders zijn dan anderen, zorg dat het méér dan gewoon “een campagne” is, en zorg voor continuïteit. De NACC-avan brengt bijvoorbeeld op evenementen zoals festivals in absolute cijfers minder nieuwe medewerkers op, maar versterkt telkens opnieuw het beeld van onze recrutering en ons bedrijf.”

Nog eens een dikke proficiat aan het hele team van Callexcell en bedankt om deze inspirerende case met ons te delen!

29/01/2019 / Uncategorized
Like this post!

Share the Post

About the Author

Customer Contact

Related Posts

Read More
Hans Reuver nieuwe directeur Frontline
Read More
FEB : projet d’accord interprofessionnel 2019-2020
Read More
24+ gagne Premium Contact Center Label
Read More
Ontwerp van Interprofessioneel akkoord getekend, maximum 1,1% loonmarge
Read More
De genomineerden van de Belgian Contact Center Awards 2018 zijn bekend!
Read More
Proximus over de Digital Workplace
Read More
Et les Customer Contact Awards vont à…
Read More
Introduction de la Transparence en temps réel pour une meilleure gestion ‘cloud’
  • Next Post
  • Previous Post

Search

Calendar

January 2021
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Dec    

Categories

  • Contactcentres.be (31)
  • Media (1)
  • VBO/FEB (2)

Tags

contact center corona crisiscentrum IPG klantcontact klantendienst Pieter De Crem tele-werk

Recent Posts

  • Contact Center CEO genomineerd voor Trends Manager van het Jaar
  • Meer inzetten op tele-werk? VBO meet impact corona op menselijk kapitaal
  • Veel minder aanmeldingen op Bel Me Niet Meer lijst sinds Corona
  • Customer Contact Congres verplaatst naar 18 maart 2021
  • De ‘Connected Experience’ bij nieuwe Customer Contact lid QuandaGo

Latest Tweets

Wendbaar Voor Morgen-onderzoek – Klanten aan expertises koppelen bij Yuzzu – Belgische voice analytics beloond – Sc… https://t.co/qIe4b3h22c

Customer Contact Belgium 9 days ago

Customer Contact’s Online New Year’s Reception – 20/01/2021 – 17.00 – 18.30 – Surprise for 50 first participants – https://t.co/Ld8SbGxnqi

Customer Contact Belgium 16 days ago

LAST CALL! Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introd… https://t.co/kth3L5GpSE

Customer Contact Belgium a month ago

Meer klanten De Lijn vinden antwoord op vraag – Impact corona op menselijk kapitaal – Meer tijd en focus op complex… https://t.co/LAa6NpcGJR

Customer Contact Belgium 2 months ago

Robotic Process Automation in your customer contact – 10/12/2020 – 11.00 – 13.00 – Free Webinar – Introduction to R… https://t.co/xXTgIzPrNu

Customer Contact Belgium 2 months ago

Access All Areas: Colruyt Group – 18/11/2020 – 11.00 – 12.30 – Webinar – impact corona on the Colruyt contact cente… https://t.co/TiF5BNioiB

Customer Contact Belgium 3 months ago

Newsletter

Blijf op de hoogte van alle nieuws en geplande evenementen…

Recevez notre actualité dans votre boîte mail…

Volg ons:

Over ons

Contactcentres.be is dé sectorvereniging voor alle contact centers in België. Wij verdedigen de belangen van de inhouse en de facilitaire contact centers. Wij streven ernaar om klanten een waardevol contactmoment aan te bieden. En wij willen er voor zorgen dat een contact center medewerker zijn job met plezier en passie uitoefent.

Onze Speerpunten

– verdedigen van de sectorbelangen
– verhogen en promoten van werkgelegenheid
– bieden van opleidingen
– uitdragen van een positief imago
– voeren van een proactieve communicatie
– bewaken van de kwaliteit

Binnenkort

  • Thu
    18
    Mar
    2021

    Customer Contact Congress - "The Customer Contact Score"

    9.00-19.00Technopolis, Mechelen
show events page

Newsletter Archive

Contactcentres.be - WordPress site developed by CenCe BVBA © 2021